Nea Vrasna... by Slobodan Radovic
20/03/2016 Tekst ažuriran 14/11/2016 Iskustva 2

I ove godine sam sa suprugom odlucio da godisnji odmor provedem u Grckoj. Prvo sam resio da obidjem ceo autoput prema Makedoniji, kako bih video jos neke prirodne lepote Srbije.

Od Valjeva, preko Pozege, Ivanjice pa do Manastira Studenica gde sam odmarao. Zatim do Josanicke Banje, desno ostaje put za Kopaonik, a ja nastavljam prema Zupskom Aleksandrovcu pa prema Prokuplju. Put je odlican. Od Prokuplja na Zitoradju pa starim putem za Leskovac. Zaobisao sam ceo autoput i ostala mi je u dzepu cela drumarina.

Prosavsi nasu granicu negde oko podneva, stizem na makedonsku. Nigde nikoga. Pitam makedonske policajce gde su turisti, on se nasmeja, rece da su svi jutros rano prosli. Ja ga pitam ima li snajperista i kroz smeh i mene i njih shvatih da je to cista politicka igra sa snajperistima. 35km pre granice na Djevdjeliji odlucim da idem na granicni prelaz Dojran, cisto da vidim Dojransko jezero. Prenociste na Dojranu iznosi oko 15 eura.

Nastavljam put i prelazim u Grcku. Grcki carinik je ljubazan, dao mi autokartu Grcke, verovatno to svima daje. Odmor po prolasku i ulasku u Grcku na samoj granici sa grcke strane. Lepo uredjen granicni prelaz, mokri cvor uredan, sve cisto, parking, mislim da je daleko cistiji nego na Evzoniju.

Nastavljam ka putu za Kavalu. Problem jeste ukljuciti se u Solunu na taj put. I to prolazim i stizem uvece oko 10h u Nea Vrasnu, apart hotel Zanet Palace. Kako sam dosao dan ranije pitam recepcionarku da li mogu na njihovom parkingu da prenocim u autu, obzirom da imam Fiat caravan gde dvoje pozadi mogu komotno da spavaju. Recepcionarka, kasnije saznajem da je gazdarica objekta, pronadje me na spisku gostiju i pozva mene i suprugu da udjemo u sobu! Ljubaznost na visini!

Nesto o Nea Vrasni: veoma lepo mesto. Nista nije daleko. Sve agencije imaju objekte udaljene najvise oko 4minuta od plaze. Tu spada i Zanet Palace. Sve price kako je daleko od plaze, pa kada pogledate na Google earth, cini vam se da je daleko, a nije. Rekoh, oko 4minuta. Na samom putu za Asprovaltu dva velika Megamarketa. Asprovalta je udaljena oko 200 do 300m od Nea Vrasne, a ne 3km kako neko pise. Pijacni dan je petak, moze se kupiti od igle do lokomotive, morska riba od 3 eura do 15 eura. Pijaca se nalazi izmedju Nea Vrasne i Asprovalte na sirokom asfaltu.

Plaza u Nea Vrasni je lepa, sitan pesak. Voda je bila prljava pola dana, a druga polovina dana je cista, jer talasi odnesu prljavstinu. Prvi put da vidim prljavo more. Zatim, cvetanje algi, voda je zelena, hladna, nije bilo prijatno. Setaliste pored obale je lepo uredjeno sa puno kafica, restorana i dobre hrane. Ima komaraca koji dolaze iz mocvare izmedju Nea Vrasne I Asprovalte. Ima i muva, tako da morate imati neki sprej... Cene su iste kao svuda u Grckoj.

Povratak kuci preko granicnog prelaza Evzoni u prepodnevnim satima. Nema guzve. Kada sam usao u Makedoniju, video sam pored puta na hiljade izbeglica iz Sirije! Krecu se peske od Grcke granice ka Kumanovu!!! Peske!!! Humanitarna katastrofa! Ima i dece! Ne smem nikoga da povezem, jer moze biti problem, da okarekterisu da svercujem izbeglice i eto nevolje.

Kako je taj dan bilo oko 20 stepeni i padala kisa, na jednoj benzinskoj pumpi grupa izbeglica u majicama, pitaju za garderobu. Dadoh cebe i trenerku i odoh za Srbiju. Zao mi je sto ne smem da nekoga povezem. Na granicnom prelazu Makedonije i Srbije opet nema guzve. Nastavili smo autoputem do Beograda...

Sve u svemu, sledece godine nova destinacija ako bude mogucnosti. Ako Bog da i sledece godine...

Slobodan Radovic

Napiši komentar
128 Zoran Ljubičić   29/10/2016
ja sam bio u nea vrasni 3 puta i to sam kraj avgusta i pocetak semptembra. moji utisci su za svaku pohvalu i svakome bi toplo preporucio to mesto. samo mozda za mlade koji imaju oko 25 godina, jer je mirno i nema diskaca, ali je zato veoma blizu uz obalu. za 10 minuta si u asprovalti gde je zivo i gde se covek moze provesti i naci sta mu treba. jednom reciju kogod zeli da ide u grcku na more ako nezna gde na koju obalu, od srca mu preporucujem nea vrasnu pa kada je upozna siguran sam da ce pozeleti i sledeci put da ide tamo. mozda ce i on preporuciti nekome svom gde da letuje. srdacan pozdrav
2048 Ana Markovic   04/10/2018
Prelepa Nea Vrasna Volimo ovo mesto i svake godine joj se vracamo,izuzetno mirno i cisto mesto sa setalistem uz more koje spaja sva tri mesta.Ova regija vazi za vazdusnu banju a EU svake godine dodeljuje plavu zastavicu za cistocu i ispravnost vode.PLaza je dugacka i siroka.Na 20km u Stagiri se nalaze prelepe plaze sa kristalno cistom vodom Amos i Babilon. Marketi Masutis i Diskaunt su dobro snabdeveni a Lidl je na 2,5km od Nea Vrasne.Mesto je idealno za porodice i mlade parove zeljnih odmora.Cene apartmana nisu bas male i nocni zivot za mlade je dosta siromasan.

Najčitaniji tekstovi na našem sajtu