Letovanje Pefki, ostrvo Evia... by Olivera Nastić
06/03/2016 Tekst ažuriran 01/08/2020 Iskustva 4

Par godina unazad sam čula za ostrvo Evia, ali kad sam tih godina pokušavala da nađem ili uplatim neki aranžman, otkazivani su zbog male zainteresovanosti. Konačno, prošle godine sam uplatila desetodnevni aranžman od 10. jula i išla sa dve rođake.

Pre odlaska, naravno da sam pretraživala na internetu o ostrvu i pronašla neke komentare: neki su bili pozitivni, a neki negativni. Sve u svemu meni se to svidelo. Što se tiče samog putovanja od Beograda do Pefkija, sve je odlično prošlo. Krenuli smo oko 17h časova, i sa svim stajanjima, graničnim prelazima i pauzama, stigli smo u mesto Glifa (najveći grad u blizini je Larisa) malo pre 8h, jer smo tada imali trajekt za Agios Kombas na Eviji. Trajektom smo putovali oko 20 minuta i u Pefkiju bili već malo posle 10h.

Bili smo smešteni u vili koja se nalazi negde na početku Pekfija. Imali smo sreće da ja naš apartman prvi sređen, tako da smo se smestili oko 11h. Smeštaj je bio odličan. Samo mesto Pefki i kuće su raspoređene paralelno sa morem i plažom dugačkom oko 4 km (tako kažu). Mesto Pefki se nalazi na severnom delu ostrva i jako je prijatna klima, a plaže su okrenute na zapad. Mi smo ostajali do 20.30h uveče na kupanju.

Imali smo mogućnost da se kupamo na dve plaže. Jedna je bliža našoj vili, bukvalno 2 minuta hoda, ali je ona nešto uža i u blizini se nalazi mol i mala luka. I druga koja se proteže duž čitavog mesta, isto šljunkovita, ali ogromna. Pored plaže, preko ulice imate dosta kafića koji iznajmljuju ležaljke i suncobrane, tako što kupite frape koji je bio 2,5 evra ili fredo, 2 evra, a možete i flašicu vod 0,50 centi. I ceo dan možete da koristite te ležaljke.

Voda je bila kristalno čista. Pošto je plaža šljunkovita, ako vam to smeta, možete do vode da odete u japankama i da ih ostavite pored, niko ih neće dirati dok ste u vodi. Na plaži nije bilo gužve, jer je stvarno ogromna. Vreme je bilo predivno, temperatura nije prelazila 30 stepeni. Možete komotno da ostanete ceo dan plaži u julu mesecu. Mi smo samo koristili pauzu oko 14h za ručak. I na plaži se samo čuje ponekad muzika iz nekog kafića, kako je vetar donese, nema galame, nema skutera, skijanja na vodi... Milina, samo da uživate, kupajući, ležeći na ležaljci i da gledate u more i preko u planinski kompleks Pilion. Meštani, uglavnom stariji, dolaze ujutru rano na plažu i nose svoje stoličice i obično ostaju do 10h, a posle podne, izlaze na plažu teko oko 19h. Na plaži postoji veliki broj kabina za presvlačenje i tuševa.

U samom mestu postoje samo tri prodavnice koje su odlično snabdevene, ali čini mi se da su malo skuplje. Verovatno, jer nemaju neku konkurenciju. Postoje dve suvenirnice, jedna na ulazu u mestu, blizu naše vile, druga u centru isto na šetalištu. Inače šetalište je fino popločano kamenom, a duž mesta se proteže ulica koja ide dalje kao severu ostrva, mada postoji i magistralni put koji je iznad samog Pefkija. Postoji dosta kafića i taverni duž šetališta, ali nije bilo neke velike gužve. Uveče smo se tuda šetali, ponekad svratili u neki kafić gde je bio besplatan WiFi, a ponekad bismo se zasladili i u lukumadesima (krofnicama) sa prelivom od meda. Meštani su jako ljubazni i znaju samo grčki, retki su oni koji znaju engleski, jer su to uglavnom stariji ljudi.

U mesto postoje i dve pekare, od kojih je samo jedna radila, i to na ulazu u Pefki i odlična je, doduše malo skuplja, ali smo tu kupovali hleb i peciva. Što se tiče nekog šopinga, to ovde zaboravite, nema tih radnjica kao u drugim delovima Grčke.

Negde, pre početka plaže nalazi se mol, gde svakog jutra pristaju ribari i možete da kupite svežu ribu, kao i voće i povrće. Cene su pritupačne. A što je najvažnije, da ne zaboravim, na Eviji možete da pijete vodu sa česme. U apartmanu smo imali posebnu česmu za vodu za piće, a posebno za tehničku vodu. Mi smo sve vreme pili tu vodu i odlična je.

Ovo je idealno mesto za one kojima je potreban pravi odmor. Ako nekom bude dosadno može da ide na neki od brojnih izleta. Jedno pre podne je bilo oblačno i mi smo rešili da odemo lokalnim autobusom (koji ide u sezoni po nekom redu vožnje), sa još nekim ljudima iz vile, do mesta Istiea (Istiaia) desetak kilometar udaljenog, gde se nalazi nama dobro poznati Lidl. Do polaska autobusa nazad za Pefki, posle šopinga u Lidlu, malo smo obišli mesto, ali nismo uspeli da odemo do plaže za koju kažu isto da je odlična, jer je malo dalje od samog centra.

Par večeri smo prošetali do sela Plaka (stari naziv), možda petnaestak minuta hoda od Pefkija. Mesto ima plažicu i mol na kome smo zatekli bake u crnini koje sede na klupama i pričaju. Takođe smo išli na izlet do Atine koja je udaljena od Evije 170 km. Na putu do Atine smo obišli banju Edipsos, koja ima termalne izvore, čija je temperataura preko 30 stepeni. Neki od naših poznanika iz vile, išli su i tamo na izlet i kupali se u tim termalnim izvorima, kažu da je stvarno pretoplo, ali im je prijalo. Jedino što u banji nismo videli neku drugu plažu osim tih izvora, gde se ulazi stepenicama sa nekog mola. A jedna manja je pored luke, gde pristaju trajekti. Banja je mirna, puna uličica sa radnjama koje vode prema brdu, i uglavnom je namenjena starijima. I iz tih termalnih izvora vidiš kako vire njihove glave sa šeširićima.

Dalje prema Atini, obišli smo manastir Svetog Jovana Rusa, koji se nalazi visoko u brdima, i put je do tamo dobar, ali pun krivina i uzbrdica. Ali nije bilo strašno, jer nam je i vodič usput pričao o istorijatu same Evije, kao i manastira, tako da nismi ni osetili te krivine. A stvarno bi trebalo posetiti manastir, jer je prelep i oko njega ima veliki broj suvenirnica i konačište, gde kažu, odseda veliki broj turista. I na kraju pre prelaska na kopno, došli smo i do glavnom grada ostrva Halkida, koji je manjim delom na kopnu, a većim na ostrvu.

Na mestu gde je zaliv najuži, ostrvo je spojeno malim mostom. Tu smo pravili kratku pauzu, gde mogu da se posmatraju smene plime i oseke, odnosno more ispod mosta teče kao reka i pravac menja dva puta u toku dana. A malo niže od starog mosta, nalazi se i novi most, kojim smo prešli na auto put za Atinu. U Atini smo proveli par sati, predivna je i treba je obavezno posetitii.

Na kraju nam je ostalo manje od sat vremena da obiđemo čuvenu Plaku i par suvenirnica. U večernjim satima smo se vratili u Pefki. Ko ide na Eviju takođe mu preporučujem izlet na Skijatos. Vožnja brodićem od Pefkija do grada Skijatosa, traje oko dva sata. Sam grad Skijatos je stvarno prelep, sa velikim jahtama u luci, bele kuće u brdu, gomilom rastorančića i radnji. Tu smo se zadržali oko dva sata, da bismo posle otplovili do čuvene plaže Kukunaries. Plaža je velika sa zlatnim i sitnim peskom, prelepim morem i ogromnom gužvom.

Mi smo u Pefkiju navikli na nešto mirnije, pa nam je čak i falila naša plaža dok smo bili na Skijatosu. Vratili smo oko 18.30h u Pefki, tako da smo imali vremena još malo da se okupamo. Poslednjeg dana boravka, krenuli smo iz Pefkija oko 14h, jer smo imali trajekt u 15h. U Beograd smo stigli u ranim jutarnjim satim, mislim da je bilo oko 4.30h.

Sve u svemu, ko želi miran i lepo odmor, toplo mu preporučujem ostrvo Eviju.

Olivera Nastić

Napiši komentar
173 Jasmina Radojcic   29/10/2016
bila i prelepo
174 Danijel Ulemek   29/10/2016
bili u julu,i stvarno PRELEPO.
175 Aleksandar Saša Mladenović   29/10/2016
Zahvaljujem Olivera na veoma lepom i opširnom tekstu. U avgustu supruga i ja idemo prvi put do Pefkija... idealan odmor, u svakom pogledu. Puno pozdrava!
176 Mladen Tabakov   29/10/2016
U Edipsosu je temp vode preko 70 stepeni c. Prava velika banja je na samom jugu Edipsosa.

Najčitaniji tekstovi na našem sajtu